Nous avons eu l'occasion d'évoquer dans un précédent article le Senate Bill 201 en faveur d'une Flexible corporation. Pour l'essentiel, cette réforme de l'état de Californie a pour objectif :
4)Requires in the articles of incorporation that each FPC list its flexible purposes, which could be any of the following:
a) One or more charitable or public purpose activities that a nonprofit public benefit corporation is authorized to carry out; or,
b) Promoting positive short-term or long-term effects of, or minimizing adverse short-term or long-term effects of the FPCs activities on the FPCs employee, suppliers, customers, and creditors, the community and society and/or the environment.
a) One or more charitable or public purpose activities that a nonprofit public benefit corporation is authorized to carry out; or,
b) Promoting positive short-term or long-term effects of, or minimizing adverse short-term or long-term effects of the FPCs activities on the FPCs employee, suppliers, customers, and creditors, the community and society and/or the environment.
Le Comité bancaire et financier du Sénat vient de publier son avis favorable à cette création. Vous pouvez lire cet avis ici. Par ailleurs, j'attire votre attention sur le fait que cette initiative s'inscrit dans une démarche proactive de l'état de Californie : AB 361 (Huffman, 2011 Legislative Session) (ici), SB 1463 (Desaulnier, 2010 Legislative Session) (ici) et AB 2944 (Leno, 2008 Legislative Session).
A la prochaine ...
Aucun commentaire:
Publier un commentaire